Segít a telefonnyomkodás abban, hogy megtanuljon olvasni a gyerek?
Okostelefonnal is lehet segíteni az olvasástanulást, de semmi sem pótolja a szülői gondoskodást és az otthoni könyvtárat.
Okostelefonnal is lehet segíteni az olvasástanulást, de semmi sem pótolja a szülői gondoskodást és az otthoni könyvtárat.
Ami néhány évvel ezelőtt még elképzelhetetlennek tűnt, mára már mindennapos gyakorlat: egyre több tanár használ a tanórák keretében okostelefonos alkalmazásokat, amelyek a diákok számára a tananyagot érdekesebbé, az órát interaktívabbá teszik. Friss felmérés mutatja meg az okostelefon használat előnyeit.
“Na, ezért tartunk itt, ahol!” – ezzel a mondattal foglalható össze mindkét tábor véleménye a tanórákon való telefonhasználat témájában. De míg az egyik álláspont szerint a “buta” fiatalok “telefonfüggősége” az ősoka néhány mindennapi társadalmi problémának, az ellentáborban azt állítják: éppen az a gond, hogy a tanárok többsége tilt, ahelyett, hogy hasznos eszközként alkalmazná az órán a 21. századi svájcibicskát.
Ezerszámra osztják meg a Facebookon azt a fotót, melyen egy “központi telefontartóba” gyűjtve láthatók a mobilok.
Nem tiltják, kifejezetten támogatják az okosmobil-használatot az egyik szegedi középiskolában. Saját alkalmazásukból arról is értesülnek a diákok, ha elmarad egy órájuk, és azt is megnézhetik, hogy “melyik teremben lesz órája annak a csinos 9.A-s lánynak”.